#2 - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ben Verbeek - WaarBenJij.nu #2 - Reisverslag uit Townsville, Australië van Ben Verbeek - WaarBenJij.nu

#2

Door: Ben Verbeek

Blijf op de hoogte en volg Ben

05 April 2014 | Australië, Townsville

Hey allemaal!
Alweer een tijdje geleden dat ik wat heb geschreven, maar dat betekent in ieder geval dat ik het naar mn zin heb.
Er is veel veranderd sinds het eerste verslag, zo heb ik besloten om niet de great ocean road te doen maar toch eerst de oostkust omhoog.
Ben daar op 3 maart mee begonnen met 3 anderen van mn groep en ben er nu dus al iets meer dan een maand mee bezig.

We begonnen de reis van sydney naar port macquarie, en daarna coffs harbour, 2 mooie plaatsen qua natuur en surfen maar voor de rest viel er niet heel veel te beleven, paar keer een kampvuur op het strand gehad daar met anderen die gitaar spelen, het echte vakantie gevoel dus.
Daarna doorgereist naar byron bay, een echt hippie plaatsje met allemaal surfdudes, de sfeer was er heel relaxed en daar heb ik ook mn eerste surf les gehad. Ook had het hostel een wandeling georganiseerd naar de vuurtoren daar, tevens het meest oostelijke punt van australie.
Erg mooi en daar heb ik ook de eerste dolfijnen gezien.

Daarna zijn we verder gereist naar surfers paradise, een stad die ze het kleine Las Vegas noemen hier omdat het een en al feesten is daar, erg genoten maar niet zo goed voor de portomonnee en mn lever haha.

Toen verder naar Brisbane, waarna ik alleen ben gaan reizen omdat de andere 3 naar nieuw zeeland gingen, Brisbane was niet zo heel bijzonder en ben er dan ook maar 2 dagen gebleven.
Door naar Noosa, een klein stadje omringd door strand en bos, erg mooi plaatsje.

Daarna naar rainbow beach, om van daar een 3 daagse tour te doen naar fraser island, het grootste zandeiland ter wereld.
127 km lang en 20 km breed( op zn breedst) strand met in het midden regenwoud, meren en sanddunes. echt geweldig mooi daar en heel veel leuke mensen ontmoet.

Daarna naar airlie beach om daar een 2daagse zeiltrip te doen naar de whitsunday eilanden, wauw.. echt prachtig. veel gesnorkeld daar ook, heel veel koraal, vissen, en een paar schildpadden gezien.
In de avond hadden we ook een licht op het water gericht, waar dan de vissen op af kwamen, daar kwamen weer inktvisjes op af die de vissen opaten en daar kwamen de dolfijnen weer op af, prachtig om te zien.
Ook boven op het dek geslapen met een paar anderen, omdat de sterrenhemel erg goed zichtbaar is op zo'n afgelegen plek.

Van daar doorgereist naar townsville, en daar ben ik nu ook nog. morgen ga ik naar magnetic island voor een nacht, schijnt ook mooi te zijn.
Daarna naar Cairns en dan heb ik de hele oostkust dus al afgereist, in Cairns staat nog een trip naar het great barrier reef op het programma en een tour naar de Atherton tablelands, een tropisch regenwoud met een aantal watervallen.

Fotos staan op mijn facebook, en anders moet mijn lieftallige assistent Hella ze maar even doorsturen, want om ze op deze site te plaatsen lukt niet erg via mijn mobiel.

Ik reis nu dus alleen, maar eigenlijk ben je nooit alleen.
In elk hostel zit je met minstens 50 anderen en +- 8 op een kamer.
Je maakt altijd wel contact en ga dan wat leuks doen met alle anderen, bij het hostel, of in de kroeg.
Het is dus voornamelijk veel feesten en lol hebben.
Na Cairns is het plan om ergens te gaan werken, fruit plukken oid.
Ik vermaak me in ieder geval nog prima!

Groetjes!


  • 06 April 2014 - 13:31

    Hella:

    Hoi Ben, nou het ziet er allemaal geweldig uit. Je kan zien dat je geniet.
    Nog een stukje van deze kust en dan zit dit rop.
    Succes met je verder plannen.
    Groetjes xxx

  • 06 April 2014 - 18:20

    Oma Anny:

    Halo Ben
    Goed van jou dat je bent gegaan geniet er van
    Als ik zo de foto.s bekijk is het daar heel mooi .
    hartelijke groeten van Oma Anny .


  • 21 April 2014 - 19:38

    Lieke!:

    Hallo ben

    hoe was het in Regenwoud,
    Nou het verhaal lijkt net of je er in zit.
    Ik hoop dat je er veel van leerd en lol van hebt

    Groetjes lieke

  • 24 April 2014 - 21:49

    Martine:

    Hey Ben!
    Wat leuk om je reisverslagen te lezen!
    Je hebt het goed naar je zin, dat is mooi!
    Lekker reizen, feesten en af en toe een beetje werken ;-)
    Geniet ervan! We houden je blog in de gaten!
    Groetjes,
    Lennart, Martine & Fabienne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Australie

.

Recente Reisverslagen:

05 April 2014

#2

24 Februari 2014

#1
Ben

Actief sinds 10 Feb. 2014
Verslag gelezen: 792
Totaal aantal bezoekers 2745

Voorgaande reizen:

11 Februari 2014 - 31 December 2014

Australie

Landen bezocht: